Sveicam RCK vidusskolas Arhitektūras 1.kursa audzēkņus: Larisu Timoļinu Arh-11 ar iegūto 1.vietu, Teodoru Hugo Eris Arh-11 ar iegūto 2.vietu un Enestu Bernotu Arh-11 ar iegūto atzinību valsts konkursā vides dizainā Latvijas profesionālās vidējās izglītības iestāžu mākslas un dizaina izglītības programmu audzēkņiem PIKC «Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola SAULES SKOLA» 2022.
Patiecamies Rīgas Celtniecības koledžas pedagogiem Rasai Šulcai, Danielai Grigrojevai, Mārai Bogustovai, Marijai Brodelei, Inārai Visnievskai, Maksimam Kazakovam par izcilu audzēkņu sagatavošanu un atbalstu dalībai konkursā.
2022. gada 24. un 25. martā PIKC Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola “SAULES SKOLA” norisinājās Valsts konkurss Latvijas profesionālās vidējās izglītības mākslas un dizaina izglītības programmu audzēkņiem. Konkursā piedalījās četrdesmit trīs audzēkņi, kuri profesiju apgūst Latvijas profesionālās vidējās izglītības iestādēs.
Šī gada Valsts konkursa tēma – vides dizains, iedvesmojoties no Lekorbizjē idejām par modulāro proporciju sistēmu un tās izmantojot konkursa uzdevumos vides dizaina problēmu risināšanā. Konkurss norisinājās divās kārtās.
Pirmajā kārtā, savās izglītības iestādēs, jaunieši veica doto uzdevumu – veidoja telpisku elementu sistēmas – objektus, mēbeļu sistēmas vai mājokļus, savus projektus prezentējot izstādē.
Konkursa otrās kārtas uzdevums bija saistīts ar vides projektu veidošanu Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskolas “SAULES SKOLA” ārtelpai un skolas radošajai gaisotnei. Konkursa dalībniekiem bija jāizstrādā mets telpiskam vides objektam, kas rada asociācijas ar konkursa tēmām – SAULE, UPE, VĒJŠ. Papildus nosacījumi, izstrādājot projektus, bija piedāvāt risinājumus, kas ir videi draudzīgi, nodrošina materiālu ekonomisku izlietojumu un vides ilgtspējību.
Konkursu vērtēja žūrija – arhitekti Andris Kronbergs, Linda Krūmiņa, Ilze Ratniece, Dina Suhanova, dizaina eksperte Barbara Ābele. Arhitekte Linda Krūmiņa (MADE arhitekti), komentējot konkursu, pauž viedokli, ka “piedalīšanās šādos konkursos audzēkņiem dod labu pieredzi turpmākajos studiju darbos un arī nākotnes profesionālajā praksē, kur nemitīgi notiek savu darbu prezentēšana, piedalīšanās konkursos un sarunas ar pasūtītāju.“